Klachtenformulier zorgverlening

Onze medewerkers zetten zich dagelijks in voor een kwaliteitsvolle zorgverlening. Ondanks hun inspanningen kan het toch gebeuren dat iets niet verloopt zoals je verwacht.

Logo Familiehulp op groene achtergrond

Hoe meld ik een klacht?

1. Bespreek met de betrokken medewerker:

Dat is meestal de kortste weg naar informatie of een oplossing. Voel je je nadien toch onvoldoende gehoord?  Neem contact op met het regiokantoor voor verdere ondersteuning.

2. Bespreek met de Ombudsdienst van Familiehulp:

Indien contact met de medewerker of het regiokantoor niet tot een voldoende oplossing leidt of als je graag kiest voor een neutrale en onafhankelijke tussenkomst, kan je contact opnemen met de ombudsdienst.  

De ombudsdienst heeft een bemiddelende rol en neemt dus zelf geen standpunt in. 
Meer informatie vind je in het huishoudelijk reglement.
 

Gratis telefoonnummer:

080011158 

bereikbaar maandag, donderdag en vrijdag van 9 - 12.30 uur

Online formulier
 

Postadres: 

Familiehulp - Ombudsdienst, 
Hélène Dutrieuxlaan 10/001, 9051 Gent

3. Contacteer de Overheid:

Indien je niet tevreden bent na de tussenkomst van de ombudsdienst, kun je contact opnemen met Departement Zorg.

Telefoonnummer: 

02 553 35 09

E-mailadres: 

thuiszorg@vlaanderen.be

Postadres: 

Departement Zorg, Afdeling Woonzorg, Team Thuiszorg, 
Koning Albert II-laan 15 bus 497, 1210 Brussel